کودک خود را جست‌وجو می‌کند

فرانکلین لاک‌پشتی است که کودک می‌تواند با او همراه شود تا از تاریکی بترسد اما با آن کنار بیاید، دروغ بگوید، نامرتب باشد، روز جشن از نبودن پدربزرگ و مادربزرگ ناراحت شود، رئیس‌بازی در آورد و دوستانش از او ناراحت شوند، دندان شیر‌ی‌اش بیفتد، به مدرسه برود، از خواهرش عصبانی شود اما از او مراقبت کند،‌ به اردو برود، یک روز بد را تجربه کند و به مادرش بگوید دوستت دارم. کودک در فضای کتاب‌های فرانکلین خودش را به جای او تصور می‌کند و توانایی‌ها، ضعف‌ها و احساسات خود را مى‌شناسد و با روش آزمون و خطا، خودش به تنهایی، بدون حضور بزرگ‌سالان، توانایی‌های خود را رشد می‌دهد؛ همچنین خلاقیتش پرورش می‌یابد و اعتماد به نفسش تقویت می‌شود؛ مهم‌تر از همه، از احساس گناهی که بزرگ‌سالان با پیام‌های اخلاقی‌شان و امر و نهی‌های پیوسته در او به وجود می‌آورند، مصون می‌ماند. چرا که کودک با همراهی با فرانکلین متوجه مى‌شود که احساسات او به پدیده‌ها و رخدادهای پیرامونش امری طبیعی است. تصاویر کتاب، هماهنگ با متن، به تقویت ارتباط مخاطب با کتاب یاری می‌رسانند. کودک به کمک تصاویر بیشتر با فرانکلین و دوستانش و مکان زندگی آنان آشنا می‌شود و خودش را در جمع آنان حس مى‌کند. داستان این کتاب‌ها را مى‌توانید برای کودکان 2 ـ 4 سال، با استفاده از تصاویر، تعریف کنید. در سال 90 جلد از این مجموعه منتشر شده است.

مجموعه‌ی فرانکلین
(فرانکلین و خواهرش هریت/ فرانکلین می‌گوید دوستت دارم/ فرانکلین با بچه‌های مدرسه به اردو می‌رود/ فرانکلین و روز شکرگزاری/ یک روز بد فرانکلین)
نویسنده: پالت بورژوا
تصویرگر: برندا کلارک
مترجم: شهره هاشمی
ناشر: پیک دبیران
هر جلد 28 صفحه
هر جلد 2000 تومان

· 26 بهمن، 1393

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *