پرواز بر بلندای دیوار آهنین صفر و یک

می‌گویند نوجوانی دورانی است که فرد در آن، از طریق جامعه‌پذیری، از دنیای کودکی کنده و به دنیای بزرگ‌سالان وارد می‌شود. به همین دلیل نیز، آن‌چه فرد در دوران کودکی کسب کرده و ویژگی‌ها و امتیازهایی که به لحاظ شخصی از آن‌ها برخوردار بوده، با گذشتن از این دوره، یا مجوز ورود به زندگی بزرگ‌سالانه‌ی او را می‌گیرند و یا به‌عنوان ویژگی‌ای کودکانه کنار گذاشته می‌شوند و عملاً در گذر زمان مدفون می‌گردند.
آخر بازی رمانی است که به نوجوان کمک می‌کند شکل ویژه‌ی تخیل خود را بازشناسی کند. استفاده از الگوی بازی‌های کامپیوتری و به جریان انداختن شکل ظریف و ویژه‌ای از تخیل هنرمندانه در این بستر مهم‌ترین ویژگی این رمان است. این تخیل هنرمندانه، که سرچشمه‌اش ماجراجویی‌های رایانه‌ایِ قهرمان داستان ـ آراز اقبالی ـ است، قصه و مخاطبش را به هزارتویی می‌برد، پر از صحنه‌های هیجان‌انگیز، اتفاقات پیش‌بینی‌ناپذیر و ماجراهای لذت‌بخشی که ایرانی بودن نویسنده‌ی آن لذت خواندن‌شان را چندین برابر ساخته است.
شاید خواندن این کتاب برای آن دسته از نوجوانان که، مثل من، به بازی‌های رایانه‌ای و واقعیت مجازی علاقه‌ی بیش‌تری دارند، جذاب‌تر هم باشد؛ چون در پشت ماجراهای این رمان این باور و واقعیت وجود دارد که در آینده‌ای نه چندان دور، دیگر نمی‌توان میان واقعیت و واقعیت مجازی مرز مشخص و محکمی کشید. این کتاب تلاش می‌کند دیوار آهنی میان دنیای رایانه‌ای صفر و یک و دنیای واقعیت روزمره را بشکند و با بال‌های تخیل، مجوز عبور از این دیوار را بگیرد. اگر می‌خواهید با نویسنده در این سفر هیجان‌انگیز همراه شوید، خواندن این کتاب تنها راه هم‌سفر شدن با اوست.

پنج لاک‌پشت
ادبیات
گروه سنی: نوجوان
کاربرد: لذت و سرگرمی، پرورش تخیل

آخر بازی
نویسنده: نسترن فتحی
ناشر: چکه و شهر قلم
208 صفحه
5000 تومان

· 5 تیر، 1394

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *